Wednesday, January 2, 2008

WeLCoMe 2008!



Assalammualaikum dan salam sejahtera. Hampir 2 minggu aku tak jengah blog aku ni. Idea nak tulis tu byk, cuma masa tak mengizinkannya. Hari ini adalah hari kedua dalam tahun 2008. Tahun baru yang sama sekali aku tak boleh jangkakan apa yang akan berlaku dalam kehidupan aku. Fuh... rasa macam dah tua beb. Umur semakin meningkat, usia kita kat muka bumi ni pun semakin singkat. Kadang-kadang sesekali kita perlu merenung masa depan kita untuk mencorak apa-apa yang kita rasa boleh kita corakkan dengan pengetahuan dan pengalaman yang kita ada.

2007 tidaklah seindah mana, tidak juga seburuk yang korang jangka. Bagi aku biasa je. Ada manisnya dan ada pahitnya. Sepanjang 2007, event paling besar dalam hidup aku ialah perpindahan kerja aku dari UNISEL ke UITM. And yang agak menyeronokkan juga ialah kerja aku sebagai part-timer reporter yang sangat mencabar dan menyeronokkan.

2007 juga menyaksikan perselisihan pendapat dan tingkahlaku aku dengan majikan baru dan beberapa org rakan di sekelilingku. It was good actually, sebab dari sinilah aku tau siapa kawan aku yang sebenar dan siapa lawan aku kat alam nyata ni. Dan dalam masa yang sama juga aku berkenalan dengan seorang sahabat baru yang paling aku sayang, Adi Iskandar (jgn fikir bukan-bukan ek).

Welcome 2008... it is time to change. Masa untuk memikirkan tentang diri sendiri... masa untuk tidak terlalu untuk cuba mengasihani org lain dan juga masa untuk meneruskan kecemerlangan hidup aku seperti sebelum-sebelum ini. Selama nie aku rasa aku terlalu banyak berfikir untuk org lain, berfikir tentang masalah dan kesusahan rakan-rakan sepermainan dan juga berfikir tentang masalah yang dihadapi oleh adik-beradik / saudara-mara sehinggakan serebrum aku sempit.

So, sepanjang 2008 ini biarlah aku jadik self-centered sikit. Aku akan habiskan banyak masa untuk berfikir tentang diri aku, masa depan, kerjaya, pasangan hidup dan sebagainya. Bak kata member aku si Ruffey... "Buat apa kita nak fikirkan sangat pasal org lain, org lain tu pun belum tentu fikirkan apa-apa pun pasal kita". Yup... you're right dude. Terima kasih kerana bagi aku kesedaran tentang itu. Kesedaran? Kesedaran tu kita tak nampak... ibarat semut hitam di atas batu hitam pada waktu malam...hahaha...
Selamat Datang 2008! Aku akan berubah menjadi individu yang baru seperti bayi yang baru dilahirkan.


P/S - Mulai 2008 aku akan ubah semua nickname korg dalam blog nie kepada nickname yang biasa aku panggil korg... and untuk pengetahuan korg, gambar kat atas tu gambar anak sedara aku.


No comments: