Thursday, January 3, 2008

MeNTeRi KeSiHaTaN DaN DVD "SaFe SeX"


Siapa kat sini pelanggan atau penggemar dvd cetak rompak? Korg tau tak mana nak dapat dvd movies yang clear and widescreen? Aku suggest 2 tempat : sama ada korg g kat SS 15 Subang Jaya or Mines. Mmg cina penjual tu tak klentong korg punya. Movies yang tak clear lagi diorg tak jual coz diorg mmg menjaga customer diorg. 3 hari lepas aku beli 3 movies, semua gambarnya cantik. Memang puas hati la sebab cina nie jujur dan ikhlas.

Bercakap ttg jujur dan ikhlas nie, ada sorg lagi cina yang jujur dan ikhlas kat dalam Msia nie yang telah menggemparkan arena perfileman dan dvd negara. Beliau tak lain tak bukan ialah bekas Menteri Kesihatan kita yang baru saja meletakkan jawatannya semalam. Nampaknya tirai tahun baru 2008 dibuka dengan kisah dalam kain yang cukup memalukan dan menggoncang arena politik tanahair.

Dr.Chua mengaku secara berani dan selambanya bahawa dialah hero di dalam dvd lucah yang disebarkan di Johor (mungkin sekarang sudah tersebar ke seluruh negara) yang memaparkan aksi hubungan seks secara selamat (tak selamat lagi sebab dah kantoi) dengan rakan baiknya sendiri. Untuk berfikiran lebih positif dan menyokong kempen Kementerian Kesihatan dahulu yang mempromosikan seks secara selamat (safe sex) bagi megelakkan penularan HIV, maka mungkin kita boleh membuat kesimpulan bahawa dvd panas yang dihasilkan oleh Dr.Chua itu menerangkan tentang teknik-teknik seks selamat secara paraktikalnya!

Ada logiknya bukan? Hehehe... yang tidak logiknya apabila Dr.Chua dengan jujur dan hati sucinya "mengakui" perbuatan tersebut di kala ramai pemimpin kerajaan yang terlibat dengan skandal seks cuba menutup keaiban mereka (dengan cara mengugut, mengawal media, menghapuskan bukti malahan ada juga yang sanggup membunuh!). Mengapa sebegitu jujur sedangkan rakan-rakan sepermainan ranjang anda tidak berbuat sedemikian?

Malahan lebih menjelikkan apabila bekas menteri ini sebelum ini dengan poyo dan angkuhnya tidak mahu melepaskan semua jawatan di dalam kerajaan dan parti! Aneh bukan? Ini soal moral dan integriti. Mana-mana rakyat di mana-mana negara pun sama sekali tidak boleh menerima pemimpin mereka yang terlibat dengan skandal seks sebegini (seperti skandal Monica Lewinsky dahulu). Bukan rakyat Msia sahaja yang tidak menerimanya, kalau dicampakkan Dr.Chua ini ke Zuhal pun, pasti rakyat Zuhal (dengan andaian Zuhal berpenduduk) tidak akan menerimanya sebagai pemimpin.

Berdasarkan konotasi dan ironi daripada kes ini kita boleh simpulkan bahawa :-

@Dr.Chua merupakan seorang ikon yang berani dan terlalu jujur mengakui kesundalannya (kononnya utk menyelamatkan maruah parti dan kerajaan).

@Kelemahan pentadbiran kerajaan di bawah Pak Lah sehingga gagal 'menutup' keaiban anak buah sendiri (zaman Dr.M dulu mana ada pemimpin yang kantoi?).

@Semua rakyat (bukan di Msia sahaja) sama sekali tidak akan bertolak ansur dengan pemimpin yang menghadapi krisis moral.

@Manusia itu tidak sempurna... pemimpin juga mempunyai nafsu seperti buaya. Dan hanya isteri seorang buaya sahaja yang boleh 'memaafkan' kebuayaan suaminya (aku tak percaya kalau bini dia tak marah and senang-senang memaafkan suaminya).

@Tidak kiralah siapa yang merakamkan dan siapa yang menyebarkannya dan apa motifnya... yang nyata pilihanraya umum semakin hampir. Awal tahun baru 2008 maruah kerajaan BN sudah tercalar!

Kita tgk bagaimana kerajaan BN memulihkan maruah mereka yang sudah tercalar. Utk Dr.Chua, benar... di Msia kejujuran itu tidak bernilai. Lebih-lebih lagi kejujuran membuka pekung diri sendiri. Buat masa ini aku hanya percaya 2 saja cina yang jujur : cina penjual dvd kat SS15 dan Mines... tu je. Selamat tahun baru BN!


P/S- Bila la agaknya menteri yang berskandal dengan Norita, Altantuya, and Zahida Rafik tu nak buat pengakuan jujur dan ikhlas macam ni?



No comments: