Tuesday, December 18, 2007

SuBWaY SaNDWicHeS


Hari nie kononnya nak buat kerja. Tapi tetiba perutku bergoyang Inul. Dikocok-kocok rasa lapar la plak. Baru je lepas makan Mee Udang kat Kopitiam Pak Ali td. Then tak pasal-pasal rasa lapar. Maybe sebab cuaca sejuk kot. Cikgu Bio aku dulu pernah kata kalau masa cuaca sejuk, badan kita akan memerlukan lebih tenaga untuk dipanaskan semula. So, badan kita memerlukan sumber tenaga pantas seperti glukosa. Camner nak dapatkan glukosa? Kena makan la beb. Baru dapat glukosa.

Bab-bab makan nie aku mmg sensitip skit. Sebab dah hampir 3 bulan aku reject nasik semata-mata nak maintainkan berat badan. So, aku makan benda-benda yang tak byk karbo dan lemak. 3 days ago aku sorg member aku yg keje kat Celcom KL ajak aku makan kat SUBWAY... makan sandwich yg rendah lemak. Pernah try?

Sebelum nie aku ada singgah makan sekali kat Bukit Bintang. Dah lapar sgt masa tu, so aku tak boleh nak taste sedap ke tak sandwich kat situ. But for the second time dengan member Celcom aku nie, aku try the new sandwich. Aku try "Steak & Cheese" sandwich. Fuhh... sedap siot... berair atas bawah bila makan sandwich nie. Dulu aku try Meatball, takde la berapa best sgt but still OK la... tak seteruk sandwich sardin goreng kat cafe tmpt aku nie. Huhuhu...

Actually ada 6 steps sebagai proses utk amik order kat SUBWAY nie :-

1) STEP 1 - PILIH 'SUB' YG DIGEMARI
- Sama ada korg nak pilih Classics, Basic, Hot Subs atau Local. Ada byk main filling yg korg boleh pilih. Ikut citarasa kerongkong korg je.

2) STEP 2 - PILIH BREAD
- Pilihan sama ada Italian, Wheat, Parmesan Oregano, Harvest Wheat atau Hearty Italian.

3) STEP 3 - PILIH SAIZ
- Korg boleh pilih sama ada saiz 6 inci atau 1 kaki pjg. Saiz roti beb... jgn fikir yang bukan-bukan. Huhuhu...

4) STEP 4 - PILIHAN CHEESE & VEGGIES
- Pilih side filling yg korg suka : Cheese, Onions, Lettuce, Tomatoes, Pickles, Peppers, Olives, Cucumbers and Hot Peppers. Kalau aku aku tak kisah sgt coz semuanya aku makan, cuma aku tak suka Pickles je. Mcm something je rasa dia...

5) PILIHAN SAUCE
- Pilihan yg ada : Mayonnaise, Mustard, Chilli, Ketchup, Thousand Island, Olive Oil and Vinegar. Pilih je la mana-mana yg korg dah biasa rasa. Aku plg senang aku amik Mustard and Chilli Sauce je. Sedap la bagi aku.

6) HIDANGAN PELENGKAP
- Tak lengkap kalau takde minuman kan? Pilih saja minuman yg ada sama ada hot drinks, juices or ssoft drinks. But beware coz harga minuman dalam outlet nie mmg lebih tinggi dari harga biasa yg korg beli kat luar. So jgn tergezut sgt la. And also, ada gak Chips and Cookis and Muffins kalau korg nak beli sebagai hidangan pelengkap menu korg.

Kalau korg baca step by step proses yg aku tulis nie, nampak terlalu teknikal sgt kan? So, it is up to all of you nak baca or tidak. Takut korg pening plak nanti. Aku just bg panduan skit je. Sebab first time masa aku g kat SUBWAY Bukit Bintang tu, aku terkedu gak bila pekerja tu tanya : "Abg nak sub apa?"... Sampai aku tanya mamat tu balik "Sub tu apa?". Malu siott...

And harga dia pun boleh tahan gak. Sekali dengan air korg prepare lah dalam RM15-RM20. Lebih mahal dari set hidangan McD or KFC. Dan for ur information, hidangan SUBWAY nie mmg rendah lemak dan direkemenkan oleh pakar diet Amerika utk sesapa yg sedang mencari makanan alternatif yang menyihatkan dan boleh membantu menurunkan berat badan. The taste mmg best la. Bergantung kepada sub apa yg korg pilih. Sesapa minat ayam, cuba korg try 'Chicken Terayaki' or 'Turkey Breast'. Memang terangkat la...

Kalau korg nak info lebih lanjut pasal SUBWAY and menu-menu dalam SUBWAY nie, korg boleh g kat :- http://www.subway.com/subwayroot/index.aspx
Cheh aku nie mcm promoter SUBWAY plak. Tak pasal-pasal je aku promote SUBWAY secara percuma kat sini. If manager dia tau, sure dia panggil aku keje kat SUBWAY. Boleh aku tukar keje aku yg membosankan kat sini. Kalau korg dah try... give ur comments dalam blog aku nie. Kalau tak sedap aku kembalikan balik duit korg dalam masa 30 hari waktu bekerja. Muahaha...


P/S - Thanx to member Celcom yg blanja aku hari tu. Nanti aku nak try 'Roast Beef' yg macam ko makan tu. Mcm sedap plak aku tgk...

4 comments:

Anonymous said...

aku pernah lalu bawah subway je
makan tak pernah lagik. ekekeke

NuMB3RS said...

Itu subway apa...hehehe...
Nanti ko dtg KL bgtau...aku blanja ko...pastu kita g SPA nakal-nakal...muahaha...

Anonymous said...

hah..
ayat camni la yg aku nak dengar..heheh
beress

Anonymous said...

Mana Cawangan Subway terdekat??