Friday, December 7, 2007

GooD LuCK MR.PTD!





Takde idea nak tulis hari nie. Penat dah kursus 3 hari berturut-turut. Harapnya kursus tu bermanfaatlah utk semua org. Sebab aku urusetia yg jadik penganjur. Semoga kursus 3 hari tu bermakna untuk semua warga PFDA. Thanx to all AJK lain yg byk membantu. Kalau nak diikutkan objektif mmg tak berapa nak tercapai sgt objektifnya. Menu makanan lebih meriah daripada pengisian kursus, apa maknanya? Alaa... gov kan... duit pun byk... nak abiskan budget ujung tahun la tu... makan pun mengalahkan makan kenduri kahwin. Tapi takpela... save gak budget tengah bulan nie.


Hari nie aku nak tulis ringkas je. Aku nak ucapkan SELAMAT MENJADI PEGAWAI kepada sahabatku Jeff yang kini baru 2 minggu bertugas sebagai PTD di Jabatan Perdana Menteri. Congrates dude! Ko mmg hebat. Jeff nie sama blaja ngan aku dulu. Dari dulu aku respek kat mamat nie sebab dia nie budak law yg power walaupun dia extend satu semester. Hehehe... dulu masa tak kenal nampak mcm sengal je... asyik main GUNDAM kat bilik. But finally jadik PTD... tahniah!


Aku dulu pernah gak amik test PTD. Tapi stage pertama (exam) tu pun dah tak lepas. Aku pun bukan amik STPM dulu. Mmg azzab la nak hafal benda-benda perlembagaan, undang-undang and sistem-sistem kat Msia nie. So, PTD mmg bukan untukku la. Exam tu part maths je yg aku leh score 95% kot... yg lain tu hampass... And pastu ada panggilan untuk amik exam lagi, tapi aku malas nak g... sebab aku dah dapat kerja masa tu...


Actually cool gak jadik PTD nie. Org panggil kita TUAN. Fuhh... muda-muda lagi dah jadik tuan. Rasa macho plak kalau org panggil kita mcm tu. And dari segi gaji pun, aku rasa gaji PTD mmg lagi lebih tinggi dari gaji kerja macam aku nie. Elaun pun dah riban-riban. Cuma keja PTD nie mcm busy je pada aku... tak serelax keje macam aku sampai aku leh tulis blog nie 4 kali seminggu... huhuhu...


Best of luck Mr.PTD. Semoga success dalam apa jua yg ko lakukan. Jgn lupa blanja aku dengan duit PTD ko tu. Org kata duit PTD nie rasa dia lemak berkrim skit dari duit lain. Aku pun tak tau la. Nanti bila Jeff blanja aku dapatlah aku merasainya. Dah jadik PTD jgn lupa member-member, terutamanya aku yg masih setia jadik best fren ko selain Neil dan Pojie tu. Oklah... chaloh beb... apa-apa hal contact aku ek. And jgn segan dtg umah aku lg... boleh mandi laut sesama... hari tu tak sempat lelama la... takut gelap kulit...muahaha...



P/S- Org kata PTD nie lagi byk org bodek and dapat makan free... oppss... lupa... gov kan???Huhuhu...

No comments: