Friday, November 16, 2007

SHooT eM' uP!


Fuh...penat sungguh keje kat sini. Dua hari bertutrut-turut ada kursus. Then hari nie (jumaat) pagi tadi ada forum and pastu petang ada meeting. Mmg penat giler...sampai sakit tekak aku. Dah 2 hari gak aku demam...demam sebab kursus dan demam sebab dah lama tak tulis blog aku nie. Rindu siot...byk benda aku nak citer nie. Ermm...mana nak mula ek??

Ok...aku nak citer pasal gather-gather yang dikepalai oleh Reemzahs selaku penganjur terhormat dan berjaya. Gather-gather yg simple bertempat di Rasa Utara cafe, Times Square dan berakhir di depan panggung wayang GSC kat situ. Apa yg menarik ek pasal gather-gather ni? Actually takdela menarik sangat...sebab kitorg semua pun takdela lama sangat tak jumpa. Senang citer gather-gather nie bertujuan untuk beramas mesra dengan warga-warga Ibu Jin yang bakal meninggalkan Ibu Jin dan akan melangkah ke alam pekerjaan (kalau tak extend la...huhuhu).

Ramai gak yang dtg...dalam 13 org kot, termasuk la para junior yang lambat lagi nak abis tu. Memula mmg nak wat utk budak-budak yang dah abis or yg bakal abis, tapi yang dah abis tu byk plak songeh...so biarlah junior memeriahkan korum kami. Yang penting diorg willing to go there...

By the way, maybe ada yang terasa and kata aku tak jemput g gather-gather tu. So, sebelum pemikiran bercelaru dan terkilaf, baik aku bgtau yg bukan aku jadi organizernya. Semuanya si Hitrik Roshan tu punya plan dan sudah di mesyuaratkan di Tg Bidara dan disahkan oleh Zangetsu. So, jgn salahkan aku kalau sesapa tak dapat invitation utk pergi ya...sebab aku pun dijemput oleh mereka berdua ittew.

Dipendekkan cerita, kitorg makan and berborak kat cafe tu ada la dalam sejam kot sementara nak tunggu wayang kul 5 ptg. Reemzahs yg blanja semua (sib baik bebudak nie tak makan coz harga air je dah lebih 100!). Baik plak mamat nie nak blanja semua org. Selama nie dari rangka tubuh badannya aku igtkan dia kedekut...huhuhu...

Aku pun dah jadik termalu ngan dia. Ye la...gaji dia bukannya byk mana pun, tapi dia willing nak blanja semua org...so aku dengan separuh ikhlasnya (skang dah ikhlas) blanja la plak tiket wayang utk diorg. Sian plak ngan bebudak nie...datang dari jauh...dah la students...ptptpu pun dah abis aku rasa. Atas dasar kawan dan kezehudan hati, aku tanpa berkiranya blanja ar diorg.

First time aku tgk wyg reramai sampai 12 org. macam bangla baru keluar estet la plak. Aku dok sebelah Reemzhas (asyik mamat nie je aku sebut kan?). Kalau korg tanya aku pasal citer tu, bagi aku ok la...not bad...action dia mmg giler pack la...citer pasal sorg mamat jalanan dan seorg pelacur yg secara tetiba je 'ditugaskan' menjaga seorg baby daripada dibunuh.

Awal citer mmg best la. Tapi lelama jadik muak plak sebab citer tu byk yg tak ada logikanya. Kalau nak menipu pun agak-agak la kan...nie sampai terjun dari kapal terbang atas udara pun boleh tembak org dengan tepat. Perghh...tertipu tipah-tipah sekalian. Menci aku citer-citer mcmni.

But overall kitorg enjoy la citer nie. tak tugi aku blanja tiket. Tapi sesapa yg blum tgk lagi citer nie, tak payah g wayang la. Tunggu la apek suar pendek jual dvd kat korg masa korg makan kat kedai mamak kat sekitar lembah kelang. Confirm ada punya. Tgk dvd rasanya berbaloi kot, boleh tgk byk kali and kalau korg nak hapal dialog dia pun boleh.

Abis wayang kityorg kuar. jam pun dah dekat kul 7. Budak-budak nie dtg naik motor and diorg kena balik ke YuKayEm. So, mmg takde masa la nak beramas mesra or nak main cubit-cubit nipple ke apa. Kitorg terpaksa berpisah di sini. To all of you yg dtg, terima kasih byk-byk kerana sanggup datang dan memeriahkan hari terbuka deepavali (sebab sempena deepavali) yang tak seberapa nie.

Aku betul-betul menghargai korg semua walaupun bukan aku yg rancang benda nie. Thanx so much to Lujip yg byk membantu...you're still the best bro. Ko mmg hebat bab-bab mengumpulkan anak ikan utk bawak berjalan nie. Sepanjang that memorable day, aku pelajari sesuatu. Aku pelajari ttg pengorbanan kawan-kawan yang datang bersusah-payah dari jauh, naik motor dan kawan-kawan yang berusaha utk datang wpun maybe masa ketika tu dia ada hal lain.

This is what we called FRIENDSHIP...yang kita tidak akan karam melayarinya wpun masing-masing dah membawa haluan masing-masing. And you know what, I have also learned that it is time to judge and eliminate our 'sampah friend' (yg cari org bila susah je or yg baik kat depan tapi mcm sial kat blkg). Sesapa yg sampah tu, just SHOOT 'EM UP je...huhuhu...kejam kan? Takde ar kejam sgt...Firaun lagi kejam kot...

Thanx SHOOT 'EM UP - a bad movie with a good moral of the story...

4 comments:

Anonymous said...

aku dgr jer korng cte psal gathering 2...ptot la..aku g IBUYEN, ketuk pintu smpai pcah tgn aku nk ajak korng dtg umah aku rupanye smbut deepavali..ceh~

nape la ko xdtg mlm 2...

Anonymous said...

Hu~
Xdpt join tgk wayang ramai2..
Kalo x,dapat merasai tgk wayang beramai2.. haha~

Imsizifah @ Zangetsu..
Biar 1 nickname je r..

NuMB3RS said...

mie..takde org bgtau pasal gathering ke?

NuMB3RS said...

a'ah...tak perasan plak aku nickname ko dah ada 2 daa...